26 Ocak 2015 Pazartesi

Bir iletişim aracı olarak etiket

Günümüzde işletmelerin müşterileri ile birebir iletişim kurmasını sağlayan yegane aracılardan biride etiketlerdir. Etiket üzerinde birçok bilgi barındırabilir; üretim tarihi, son tüketim tarihi, fiyat, ölçüler, içerik ve daha birçok şey etiket üzerinde yer alabilir. Listeyi uzatmak kolaydır ancak konu kaliteye geldiğinde süreklilik, uzmanlık ve deneyim ön plana çıkmaktadır. Yapılan işin kalitesi ne kadar iyi olursa eğer iletişim için o kadar iyi olur, kullandığımız dil gibi anlaşılırlık ön plandadır eğer karşımızdakini anlayamıyorsak dikkatimizi veremeyiz ya da dilini bilmediğimiz biri ile iletişim kurmakta zorlanırız aynı nedenden anlaşılmayan bir etiket de iletişime engeldir. Ürünü tanıtmayan eksik bilgilerle dolu bir etiket boşa çalışmaktır. Yapılacak basit birkaç düzeltme ile üzerinde birçok bilgi bulunan ama boş bir etiket yerine üzerinde az ve öz birkaç bilgi bulunan dolu bir etiket oluşturulabilir.

Etiketi taşıyan ürün kadar, etiketin hazırlanma aşaması ve baskı süreci de iletişimin bir parçasıdır, bunu etiketin çeşitliliği de etkiler göze hitap eden etiketler dikkat çekerler, okunaklı olması minik desenler barındırması da yine dikkat çekici etkenlerdir.
Sembol Etiket
Etiket Yazıcı

Etiket basan cihazlar sayesinde etiket basımı oldukça hızlanmış kısa zamanda birçok ürünün bilgileri kolayca etiketlere aktarılabilir olmuştur. Termal etiket yazıcılar bu konuda baya hızlı ve başarılıdırlar. Kullandıkları teknoloji sayesinde toner ya da kartuş kullanmadan binlerce baskı yapabilmektedirler. Eğer toner ya da kartuş kullanan bir etiket yazıcınız olsaydı ürün bilgilerini güncel tutabilmek için çok büyük miktarda kopyalama masrafı yapmanız gerekli olacaktı.

Daha fazla bilgi için   Sembolbarkod.net i ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder